sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Kotiseutumatkailua


Ei minulle mitään matkailua. "Pomo" meni ilman minua luontoretkelle. Roisto! Mutta lupasi se viedä minutkin joskus Vuosaaren täyttömäelle,


jossa se oli nähnyt kyyn ja sisiliskon


ja Mustavuorelle,


jossa se oli nähnyt harvinaisen isonokkosperhosen, lintuja ja kukkia.

Se oli reissussa melkein koko päivän. Oli kuulemma Parékinkin nähnyt aamulenkillä. Minä sen ajan sain vain kotona lojua. Pääsin minä sitten tietenkin lenkille, mutta kuvia ei otettu. "Pomo" on ruvennut harrastamaan koirahölkkää, kun se huomasi, miten rapakuntoinen on. Koirahölkässä se kuvittelee juoksevansa. Juu, juoksee se aina pienen pätkän ja sitten köntystää eteenpäin toivoen, että pystyisi taas hetken hölkkäämään. Se kuvittelee, että sitkeällä yrityksellä saa kuntonsa kohoamaan. Hikoilee se ainakin ja muuttuu punaiseksi ja puuskuttaa ja vinkuu romahtamaisillaan. Minullehan tuo tyyli sopii. Siirrytään rivakasti hajulta toiselle ja saan sitten rauhassa nuuskia, kun "pomo" esittää ohikulkijoille, että "koira haluaa tuossa nuuskia, joten siksi en voi juosta juuri nyt." Säälittävän läpinäkyvä.

2 kommenttia:

  1. Joo, minä tapasin aamulla sun Pomon ja ihmettelin kovasti mihin oli sinut jättänyt. Vähän jo epäilin, että onko se Pomo lainkaan, kun et ollut mukana. Ole kuule ylpeä Pomostasi, sentään pystyy juoksemaan. Minun Palvelijatar on silkkaa roskiskamaa, ei siitä ole enää edes hitaaseen hölkkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi, ettei me tavattu. Ehkä joskus osutaan samoille lenkkimaisemille. "Pomon" "juoksemista" ei kyllä voi oikein juoksemiseksi sanoa.

      Poista