perjantai 1. marraskuuta 2013

Marraskuu

Marraskuu

Marraskuu
eilen torin laitaan kasvoi
mandoliinipuu

Marraskuu
nyt on sen kuoreen kirjoitettu
beibi i love you
mä kapakassa juopottelin
sylissäni dinosauriin luu

Marraskuu
tänään huoneeni mä sotkin
kun sua taas niin ikävöin
nyt kaipuun kaatopaikkaa täällä
kuivakurkku rotta isännöi

Ohi syyskuun
läpi repaleisen lokakuun
kaipuun kaljakori kilisee
yli taivaan
päivät niinkuin varisparvi
raahautuu

Mua vaivaa
ikävistä ikävin
milloin beibi palaat takaisin
etkö tiedä
voi yksinäisen miehen viedä
marraskuu


Marraskuu
taas TV syliin paiskoo
palavia halkojaan

Marraskuu
käy ihmiskunta sormi suussa kansakouluaan
- vaan eihän täällä liekit uhkaa
täällä pikkuhiljaa pohjaan poltetaan

Marraskuu
kaiken tämän keskellä sua
hiljaa ikävöin
mä Topin kanssa kellarilla
ristinollaa pelaan päivin, öin

http://www.youtube.com/watch?v=ccpaaZvDL1k

Tämä meillä soi vuodesta toiseen. Että tuo "pomo" jaksaa olla rasittava noiden traditioidensa (outo sana- liekö edes sana) kanssa.


Minua on ruvennut tympimään tämä bloggaaminen, kun taustamusiikki on niin rasittavaa. Lisäksi "pomo" vaihtelee kaikkiin meidän cd-soittimiin (niitä on nyt kolme!) koko ajan levyjä, koska Antti on aikanaan vakoillut meidän soidinta (silloin niitä oli vain yksi!) ja todennut, että sama pölyinen levy siellä on vuodesta toiseen, joten me ei saada enää uutta musiikkia kuin Henulta.

Eikä muutenkaan huvita nämä ihmisjutut juuri tällä hetkellä. Eilen iltalenkillä nuorisolauma räjäytteli papatteja. Menin totaalisen paniikkiin. Itku oikein ääneen pääsi. "Pomo" huomautti nuorisolle, että heidän ilonsa seurauksena, yksi koira on kauhuissaan. Nuoriso pyysi anteeksi. Me tykätään kyllä nuorisosta, mutta minä nyt olen pienellä Zylkéne kuurilla.


 "Pomo" sen sijaan ruokkii myös pikku- ja iso-Eetä


ja ulkoiluttaakin molempia.



Hyvää kekriä!

2 kommenttia:

  1. Me tykätään tuosta marraskuu-biisistä edelleen. Meillä ei juuri koskaan soi mikään, kun ei ole kunnollisia soitantalaitteita. CD-levyjä on nurkat turvoksissa pölyttymässä, ei mitään tämänpäivän kamaa vaan jotain ihan outoa tsekkiystävättären kopioimaa musaa, ja hyllyllinen klassista.
    Tänään oli viimeinen matokuuripäivä. Ei onneksi aiheuttanut mitään oksenteluja eikä muitakaan vaivoja.
    Hauskaa kekriä sinnekin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minä kyllä sitäkään ymmärrä, että joka huoneessa on oltava joku soittovehje. Aika harvoin niitä kuitenkin käytetään, eikä koskaan kaikkia yhtä aikaa.
      Minullle ei ole niistä matolääkkeistä koskaan tullut mitään oireita.

      Poista