perjantai 17. tammikuuta 2014

Aurinkoinen pakkaspäivä

Nukuttiin aika pitkään, kun meni yöllä valvoessa ennenkuin kuume antoi periksi. Tänään me ei huolita kuumetta tänne. Näin on päätetty.


Aurinko nousi, kun ulos päästiin ja minä tietenkin poseerasin kiltisti. Peruslenkkejähän me vain tehdään, kun ei "pomosta" ole mihinkään. Kaksi kertaa jouduttiin kävelemään portaat tänne ulos, kun haluttiin antaa hissikyyti sitä enemmän tarvitseville. Kun kuuntelin "pomon" puuskutusta ja laskin lepotaukoja, en ollut ollenkaan varma, kuka sitä hissiä olisi enemmän tarvinnut.


Mukavaa täällä kotiseudulla, kun välillä näkee tuttujakin. Ja ette ikinä usko, miten mielenkiintoisia juttuja löytyi teiden varsilta. "Pomo" kyllä estää minua syömästä niitä erilaisia ruokapaloja, joita maahan on syydetty. Ne kuulemma jätetään rotille. Minä olen kuvitellut, ettei tänne haluta rottia. Hajuja onneksi kuitenkin saan tutkia rauhassa. Ja joskus vähän tyttöjen jättämiä viestejä makustelenkin.


Välillä käytiin parvekkeelta haistelemassa raitista ilmaa ja ihailemassa aurinkoa. "Pomo" ihaili aurinkoa, minä ohikulkijoita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti