keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Jouluaatto


Meillä herätään nykyisin aina hirveän aikaisin, tai siis "pomo" herää. Minä kyllä nukun. Mutta, kun "pomo" herää joskus kolmen aikaan, se ehtii jo auringonnousun aikaan intoutua ulkoilemaan etenkin, jos on värikäs taivas. Eilen oli hieno auringonnousu, joten ulos kameran kanssa piti mennä.


 Kotiin kun tultiin, "pomo" laittoi puurokipon lattialle. Minä oli ihan äimänä. Ei kait se minulle ole? Enhän minä saa ikinä syödä muuta kuin niitä koiran nappuloita.


Mutta oli se minulle! Joulupuuro kuulemma. Ja oli kuulkaa hyvää. "Pomokin" tykkää. Se söi vaikka kuinka monta kupillista voin kanssa. Minä sain vain tämän yhden annoksen ilman voita. "Pomolla" kyllä muutenkin tuo syöminen riistäytyi käsistä. Päivä oli hyvin sateinen, joten sisätiloissa lähinnä oltiin. "Pomo" jotain lahjoja puuhasteli ja naposteli kaikkea. Se on levittänyt karkki- pähkinä- hedelmäkulhoja kaikkialle ja napsii niistä ohimennen koko ajan. Illalla se sitten meni johkin sukujuhliin ja palasi ihan sairaana ylensyönnistä. En minä moista ymmärrä.


Mutta iltalenkin jälkeen minäkin sain lahjoja. Niiden avaaminen se vasta olikin hauskaa. Minä tykkään lahjojen avaamisesta vähintään yhtä paljon kuin "pomo" - ja se on paljon!





Hyvää Joulua vain teillekin. Ja kiitos lahjoista. "Pomo" kiittää myös.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti