torstai 26. joulukuuta 2013

Joulun aikaa ja taikaa

Vettähän täällä sataa lähes tauotta, mutta joskus auringonnousun aikoihin on ilmassa maaginen häivähdys. Joku sanoo sitä auringoksi.





Me vietämme rauhallista elämää. "Pomo" syö koko ajan ja valittaa, että ylensyönti aiheuttaa pahaa oloa. Ja tietenkin se suunnittelee uutta terveellistä elämää, joka alkaa "huomenna" kuten aina. Minä yritän pitää "pomoa" virkeänä leikittämällä, mutta ei se oikein jaksa. Joten minä nukun sisällä. Olen kyllä päässyt kunnon lenkeille. Sänkipelloilla käyn juoksemassa. Siellä pääsen usein ihan vapaasti viilettämään. Ja mikäpäs olisi kivempaa kuin savisessa märässä pellossa piehtarointi. Kiva on myös kahlata lätystellä vesilätäköissä. Aktivointilelujakin on kokeiltu, kun "pomo" haluaa murjottaa rauhassa. En minä ymmärrä, miksei se voi aloittaa sitä uutta elämäänsä jo tänään.

4 kommenttia:

  1. Kuule Mûmak, minä luulen noiden kaksijalkaisten aloittavan uuden elämän mieluiten maanantaisin ja varsinkin uuden vuoden ekasta tai tokasta päivästä alkaen. Palvelijatar aloittaa taas tipattoman tammikuunsa ja nyt se on lisännyt siihen ei ei -listaan sokerinkin. Huoh, tiedän jo ettei siitä mitään kivaa seuraa... täällä luuhaa taas kireä tyyppi koko tammikuun.
    Parempaa tammikuuta sulle, kamu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain niistä tipoista on meilläkin puhuttu. Se "huominen" ei muuten ole vielä tullut.

      Poista
  2. Pidähän pomosta hyvää huolta. Uuden elämän aloittaminen ei ole helppoa. Toisaalta voisit vakuuttaa pomollesi, että ei mihinkään uuteen elämään ole tarvetta. Sinä olet pitänyt jo vuosia hänen elämänsä täysin terveellisenä. Monta ketaa päivässä juoksuttanut, johan siinä nälkä tulee niin sinulle kuin pomollesikin.
    Siniliini

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näkisitpäs "pomon" nykyisen terveellisen elämän. Kyllä sillä on varaa petrata - myös noissa minun lenkityksissä.

      Poista