sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Jawan luona

 

 Se oli taas komea auringonnousu


Ulkonakin oli kiva ilma, pikkuisen pakkasta ja kerros uutta pehmeää lunta. Osa kävelyteistä oli kyllä petollisen liukasta. Vesiputkenkorjaajat ajelivat painavilla koneilla eilisen päivän ja tamppasivat tiet liukkaiksi. Mutta pysyi "pomokin" jaloillaan. Minä tässä variksia katselen. Ne oli tosi pörröisiä, joten ehkä puiden yläoksien tasolla puhalsi viima.


 Kamujakin oli liikkeellä, mutta aika kaukana. Ei ne minua huomanneet vaikka kuin yritin huiskutella.


Aamulenkin jälkeen piti vähän leikkiä. "Pomo" laittaa kaikkiin pahvipakkauksiin sisälle namuja ja antaan ne minulle. Minusta on kehittynyt aika taitava näiden avaamisessa.


Päivällä aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Melkein häikäisi silmiä. Me mentiin metrolla Jwan luokse. "Pomo" unohti kännynsä kotiin, mutta osasi sitten kuitenkin perille. Muutaman kerran seilattiin kyllä edestakaisin. Jawa oli vähän apea, kun Henu viettää viikot töissä kaukana. Oli minustakin vähän outoa olla siellä, mutta joudun kuulemma joskus olemaan siellä pitempäänkin. Matto oli kyllä erinomainen. Kokeilin sitä poskeani vasten.



"Pomo" yritti saada meistä yhteiskuvaa, mutta me ei oltu kauhean yhteistyöhaluisia.


Kotiin tultiin metrolla. "Pomo" syötti minulle koko matkan nameja, siedätyshoitoa. Sopii minulle :) Ilta meni sitten kotona.

2 kommenttia:

  1. Upeat ovat taivaat teilläpäin.
    Kiitos vinkistä; minäkin alan esittää pelokasta metrossa, jos vaikka irtoaisi namipaloja mullekin! Olet sinä kyllä aika veijari, Mûmak.

    VastaaPoista