torstai 24. lokakuuta 2013

Mistähän tuota tuulta riittää?

Lenkit tehdään nykyisin sen verran pimeässä, ettei ulkona voi oikein ottaa kuvia. Aamulla olisi "pomon" mielestä ollut kuvauksen paikka, kun minä näin matontamppaustelineessä valtavan ison vaalean lepattavan pyöreän otuksen. Olin varma, että se on se matontamppaajpiru, mutta "pomo" sen kun paineli eteenpäin. Löin jarrut pohjaan, mutta "pomo" kaappasi minut kainaloon. Se on näitä sirouden ongelmia. Mentiin siis katsomaan. Se oli aurinkovarjo. Tuuli oli sen napannut jostain parvekkeelta ja kantanut telineeseen. Mutta varmasti sen takana oli alunperin se piru. Lensi vain pois, kun me tultiin. Nyt tuuli yrittää repiä kattoa irti. Aika pelottavaa. "Pomo" kuulemma nauttii myrskyn voimasta. Huvinsa kullakin. Minä huvittelin koirakamuni kanssa.










Tuon tuulen takia jouduin jättämään kaverini yksin, vaikka siitä tuli aika onneton. Mutta pakkohan minun on vahtia, ettei tuuli tunne sisään, kun "pomo" ei piittaa. Jos minä olisin noin raihnainen ja kankea, en viitsisi uhota rohkeudella. "Pomo" kävi taas kuntosalilla ja kuvittelee menevänsä huomenna vesijuoksemaan. Minä veikkaan, ettei se kyllä juokse mihinkään. Hyvä jos kävelee.


Minä otan Turren kainaloon ja menen nukkumaan.

2 kommenttia:

  1. Sulla on ihan hienot painiotteet Turren kanssa. Vähän samaan malliin kuin minulla Iso-Karhun kanssa otellessa. Kunnon painit pitää koiran timminä. Meille ei tuulet eikä myrskytkään pahemmin kuulu. Se on matalalla asumisen etu. Maisemissa sitten kyllä menetetään paljon. Kohta taidetaan menettää koko talo, kun suunnittelevat parin vuoden päähän kaikkien tämän taloyhtiön talojen purkua ja uusien talojen rakentamista tilalle. Tälle tontille (joka on oma) suunnittelevat tiivisrakentamista. Tontin reunoille tulisi matalat kerrostalot ja keskipihalle kaksi tornitaloa!! Me saatais nykyisillä 80,5 neliöillämme 54 neliön kaksion plus vielä vähän yhtiövelkaa päälle. Täysin kaistapäinen suunnitelma. Eihän kaupunki kai voi pakkolunastaa yhtiön omaa tonttia ja asukkaiden omia asuntoja? Koko sekopäinen ajatus syntyi, kun todettiin putkirempan olevan joka tapauksessa edessä ja alettiin miettiä lisärakentamista esim lisäämällä näihin vanhoihin taloihin pari asuinkerrosta. Arvaa kiehuuko ja kuohuuko täällä asukkaiden mielipiteet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei voi olla totta! Jotenkin tuntuu, ettei noilla eri suunnitelmilla ole päätä eikä häntää. Koettakaa pitää puolenne.

      Poista