torstai 19. heinäkuuta 2012

Netti tökkii ja "pomo" äksyilee

Aamulla ei minusta kannata hötkyillä tuon ylösnousemisen kanssa. Nukkui "pomokin" suunnilleen yhdeksään, mutta kun se nousi, siirryin minä parhaimmalle paikalle. 
Rentoutuminen on tärkeää.
Lenkillelähteminen siis siirtyi hieman myöhempään. Ja kun sinne lenkille vihdoin mentiin, minä pääsin heti odottelemaan oven ulkopuolelle.

Tämä kuva pitää laittaa tänne, sillä "pomo" oli pitkään sitä mieltä. ettn minä ikinä opi odottamaan kiltisti. Olenhan minä oppinut. Tässä pesutuvan edessä olenkin usein hetken, kun "pomo" käy tarkistamassa, onko vapaita vuoroja. Nyt se siirsi tämän päivän varauksen huomiselle. Päässeekö silloinkaan pyykille asti. On nimittäin tämä vaihto-operaatio tehty jo useampana päivänä. Olisko niin, ettei "pomo" edes halua mennä pyykille.

Enni tuli käymään. Menivät "pomon" kanssa mustikkaan. Minua ei otettu mukaan tietenkään. Enni olisi kyllä halunnut, mutta "pomo" oli tietenkin hankala. Mutta eipä haittaa. Minä nukuin ja keräsin voimia tulevaan taisteluun ruoasta.



Tässäkin Enni olisi ollut suosiollinen, mutta "pomo" sotkeutui asioihin. Mokomakin!

Ihme, että pääsin mukaan, kun minua mentiin käyttämään pissalla. Silloinkin sain istuskella kaukana sinä aikana, kun Enni keinui. "Pomo" ei laske minua ollenkaan leikkikentille vaikka olen usein nähnyt siellä muita koiria. "Pomo" vain toteaa, että se on niiden omistajien vastuulla ja minä taas olen hänen vastuullaan. No, ei siinä nurmikolla itseasiassa ollut ollenkaan hassumpaa, mutta älkää kertoko "pomolle". Antaa sen vain kantaa huonoa omaatuntoa.
Missä Mûmak luuraa?


Enni löysi!


Minikin käväisi pikaisesti. Ja iltalenkillä käytiin. Ja "pomo" kävi taas vesijuoksemassa. Sillä on taas joku puuska. Niitä tulee sille. Onneksi ne myös menee sukkelaan ohi. Herkkutasku on ulkomailla, joten minulla on vain perusruokaa. Miksei "pomolle" voisi tulla sellainen puuska, että minä saisin vain herkkuja? 

Mutta nyt kokeillaan, meneekö tämä teksti läpi. Tässä on ollut jotain sensuuria illan mittaan ja "pomo" on ollut raivoissaan. Sen mielestä netin ja blogien ja koneiden ja varmaan minunkin pitäisi aina toimia moitteettomasti. Minä yritän kovasti kasvattaa "pomon" kärsivällisyyttä lipsumalla välillä tuosta moitteettomuudesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti