torstai 28. maaliskuuta 2013

Mûmak 4 v


Minulla oli tänään synttäripäivä, joten sain haluta kaikkea. Aamupäivällä "pomo" tosin kävi kaupassa. Kait se osti minulle lahjoja. Mutta kun se palasi, lähdettiin lenkille. Minä halusin tietenkin koirapuistoon. Onneksi siellä oli sopivaa porukkaa.


Leikittiin takaa-ajoa ja vaanimista.



Välillä olitiin kepinryöstöä


ja toiset painivatkin. Minä en niin välitä noista kontaktilajeista, joten olin syrjässä.


Oltiin aika  pitkään puistossa ja sen jälkeen "pomo" halusi kotiin. Mutta ei se onnistunut. Minä ilmoitin, että haluan vielä lenkille. Minä määräsin, kun kerran olin synttärisankari.



Kotona "pomo" kattoi minulle juhlapöydän, paistijauhelihakakku, jossa oli neljä kanakierrekynttilää ja herkkunappuloita koristeena. Lahjaksi oli vinkuva hiiri tai joku muu ötökkä sekä muovinen rulla, joka haisi aika hyvälle.


Joko, joko, joko???


Puhallan kynttilät.


Kait minä saan ottaa?


Ja miksen saisi. Minun kakku!

 
t.
Tästä pahuksen aktivointilelusta sitten riittikin puuhaa koko illaksi. Kaikin tavoin yritin päästä käsiksi herkkuihin. Jotain sainkin irti, mutten kaikkea. Tämä todella aktivoi. Muutenkin hyvät synttäri

 

Ja onnea uusille vauvoille! Kotikenneliin syntyi minulle kaksi velipuolta ja kaksi sisarpuolta.

8 kommenttia:

  1. Siinä on muille mallia, millaiset pitää kunnon synttärit olla! Hienolle koiralle hienot juhlat.
    Onnea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei niihin sinunkaan synttäreihin ole niin kauan.

      Poista
  2. Onnea, onnea!!!!
    Kuules, meidänkin sukuun tuli nyt koira, ihan Espanjasta asti. Se tykkää kanssa olla koirapuistossa leikkimässä.Siellä se on onnellisimmillaan. Hyväksyy puistossa kaikki ihmisetkin, mutta muuten pelkää kaikkia ulkopuolisia kaksijalkaisia. Aikamoinen ongelma:( Espanjalainen gigolo laitettiin heti koirakouluun ja hän oppii kyllä salamannopeasti, kun on sellainen "herkkuperse" eli tykkää ruuasta.

    Hauskat synttärit sulla oli. Syötkö paljonkin lihaa? Gigolo on saanut vasta nappuloita, mutta pitäiskö antaakin raakaa lihaa? Riisiä ajateltiin nyt Pääsiäisenä kokeilla.

    Siniliini

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea Siniliini!Puhutteko te espanjaa vai suomea? Herkuillahan sitä oppi aina parhaiten menee perille oli kieli, mikä vain.
      Aika harvoin minä muuta saan kuin perusnappuloita. Meille lunnikoirille tulee helposti mahaongelmia, joten ruokavalio on yleensä melko vakaa. Minulla tosin on ollut parempi ruoansulatus kuin kellään. Nappuloiden lisäksi saan joka ilta rasvatonta jogurttia, viiliä, rahkaa tai piimää ja lorauksen kylmäpuristettua rypsiöljyä. Saan Iltaisin myös dentastixin vaikka hampaitanikin pestään aika ahkerasti. Silloin tällöin saa raakaa jauhelihaa, keitettyä kananmunaa tai jotain kalaa. Koiranherkkuja ajoittain. Keitetty riisi on hyvää mahalle. Meillä se on lähinnä ripulilääkkeenä ja kun minulla ei noita ripuleita ole, en kovin usein ole riisiä maistanut. Johtuu siitä, ettei "pomokaan" oikein syö riisiä, eikä viitsi vain minulle keittää.

      Poista
    2. Kiitos vastauksesta Mumak (sulla on niin hieno nimi, että en osaa sitä kirjoittaakaan). Meidän sukuun tullut "kadulta pelastettu" koira asuu vakituisesti Hesassa ja kävi pääsiäisenä täällä meillä kaukana. Tarkoitus on, että hän tutustuisi miljoonakaupungin lisäksi myös suomalaiseen pikkukaupunkiin uskaltaakseen tulla tänne hiljaisuuden keskelle hoitoon kesäksi. Aika paljon mustaa poikaa pelotti meidän näkeminen ja en tietenkään ihmettele yhtään. Koko suku on vaaleaa kuin kanan höyhenet ja kukaan ei osaa sanaakaan espanjaa.

      Kerroin nuo ruokaohjeet sen mustan pojan emännälle. Musta poika on syönyt elämänsä aikana sitä mitä kadulta on löytynyt ja sitten koiratarhassa vaaleaa leipää. Nyt on jo pienessä ajassa turkki saanut hohtoa ja luut lihaksia päälleen. Pikku raukka oli tullessaan, nyt ihan kelpo miehen alku;)

      Siniliini

      Poista
    3. Mehän voidaan sitten vaikka joskus törmätä. Helsinki on kuitenki aika pieni kaupunki.

      Poista
  3. Myähästyneet synttärionnittelut! Parhaassa miehen iässä olet. Hyvää jatkoa!
    Alli

    VastaaPoista