torstai 14. maaliskuuta 2013

Pakkasia taitaa riittää

Nuo ihmiset  puhuvat tosi paljon säästä. "Pomo" tietenkin miettii taivaallisia eli auringonnousuja ja -laskuja, mutta kaikki muutkin ihmiset kuulostavat puhuvan paljon siitä sataako vai paistaako, onko kylmä vai kuuma. Näitä juttuja nuo hihnan toisen pään tyypit jauhavat tavatessaan. Meillä koirilla on kyllä paljon fiksummat mietteet. Kukas tuolla menee? Onkos se narttu? Mikäs haujuvaihe menossa? Sellaisia elämän perusjuttuja, tärkeitä. Mutta ihmisille on kuulemma luvassa lisää mielenkiintoisia jutunaiheita. Säätiedotus lupaa aina vain kylmempää ja ehkä lumimyrskyjäkin. Kyllä se kevätkin sieltä vielä tulee kunhan jaksetaan odottaa. Minulla tosin on jo nyt kevättä rinnassa. Ja on joillakin nartuilla myös. Eli löytyy täältäkin jutun juurta tarvittaessa.


Aamulenkillä auringon noustessa me - tai siis "pomo" lähinnä - taas kuvattiin niitä taivaallisia.


Pakkasilma on helppoa hengittää ja aamu oli kaunis, joten mitä tässä turhista valittamaan.


"Pomo" tuli ajoissa töistä ja vei minut heti lenkille. Aurinko paistoi ja hangessa kieriskely maistui. Tuuli tosin oli aika kylmä, mutta ei se minua haitannut.


 Ihanaa hangata poskia puhtaaseen lumeen. Onneksi luntakin satelee säännöllisesti edelleen. Illalla taas tänäänkin satoi uuden kerroksen.


Mutta arvatkaa mitä! "Pomo" meni hierontaan ja palattuaan väitti, että tuo allaolevassa kuvassa esiintyvä tyyppi oli hieroja. HEI! En minä ole tyhmä! Tuo on kissa. Minä tunnen ne.

2 kommenttia:

  1. Juu, kissa se on ihan selvästi. Minun kummaritätsyllä on just samanlainen, täyttää tänään 18v. En ole tavannut kuin kerran muutama vuosi sitten. Kova oli sylkemään ja pörhisti itsensä karvapalloksi. Sittemmin en ole tavannut mokomaa otusta.
    Hyviä kuvia sinusta, erityisesti tuo ensimmäinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, minäkin olen tavannut muutaman sellaisen sähisevän pallon, mutta "pomo" vain väitti olleensa hierojalla.
      Minäkin tykkään tuosta kuvasta. Olen siinä cool.

      Poista