sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Nimiäiset

Aamulla herättiin "pomon " vanhan kännyn herätysääneen. "Pomon" piti nousta paistamaan pasteijoita, mutta ei "pomo" noussut vaan Herkkiksen kanssa mentiin aamulenkille.


Myöhemmin näytti siltä, että Herkkis nukkuu. Omasta mielestään se vain meditoi.


Minä vartion ohikulkuliikennettä.


Päivälenkillä käytiin aika lyhyesti. Ilma oli mukavan syksyinen, kuiva ja kirpeä.


Kierrettiin vaihteeksi hyppyrimäen kautta.


Portaita ei sentään kiivetty.


Mutta olihan se muuten kiva katsella uusia maisemia.


Sielläkin oli hujanhajan heiteltyjä keppejä, joita oli syytä piilotella.


"Pomo" ja herkkis menivät sitten Elle Sofien nimiäisiin.


jossa tietenkin oli paikalla myös isosisko Enni ja serkut.


Aurinko alkoi jo laskea, kun "pomo" palasi. Herkkis oli lähtenyt ajamaan kotiinsa.


Me lähdettiin kasvimaalle porkkanoita hakemaan.


Minä söin heinääkin vaihteeksi. Mitenkähän minä talven pärjään. Kasvattaiskohan "pomo" mulle ruohoa.  Párekillekin kasvatetaan.
 Mentiin sitten vielä pitkälle lenkille vaikka oli pimeää. Ilma oli mukava ja "pomo" testasi, voiko uusilla kumppareilla kulkea. Hyvinhän tuo tallusti, vaikka eivät kuulemma olekaan mitkään lenkkikengät.

2 kommenttia:

  1. Onnea Elle Sofielle kauniista nimistä.
    Ei tuo Palvelijatar minulle viitsi sitä ruohoa kasvattaa, ostaa vehnänoraat K-kaupan yrttitiskiltä. On kyllä aikeissa etsiä siemeniä terveyskaupasta, mutta kun meillä ei sellaista ole lähellä, Se unohtaa asian kaupungilla käydessään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tietää, että niitä saa valmiinakin. Ehkä minullekin sitten joskus...

      Poista