lauantai 6. lokakuuta 2012

Vastakohtien lumo


Näiden parin päivän aikana on satanut ja paistanut. Yhteistä on ollut se, että minä olen nukkunut kotona paljon. Eilen perjantaina satoi. Käytiin toki lenkeillä, mutta sateessa ei kuvattu. Pikaisesti parvekkeella käväistiin. Minä tarkkailin ohikulkuliikennettä, "pomo" ihasteli keltaisia haapoja. Mutta lähinnä oli harmaata koko ajan ja vettä satoi kuin aisaa. "Pomo" ja Herkkis kävivät teatterissa iltamyöhällä, joten minunkin viimeinen lenkki oli aika myöhään. Aamulla sitten nukuttiin pitkään. Aamulenkin tein Herkkiksen kanssa ja sitten "pomo" päättikin, että he lähtevät ulos ja minä jään kotiin. Eli kotona nukuin kauniin lauantain. Suomenlinnaan menivät ja "pomo" otti kuvia tietenkin koko ajan. Laitetaan tähän nyt joitakin, jotka ovat "pomolle mieleisiä. Minä en ota kantaa.








Minä kyllä ajattelin, että muutama olisi puoli tusinaa tai silleen. Mutta olkoon.


Kotiutuivat sitten ennen auringonlaskua ja minä pääsin lenkille. Tämän kuvan "pomo" otti, koska taustalla oleva auto oli hänestä hirveän ruma. Herkkis meni autolleen ja minä jo pelästyin, että se jättää minut kokonaan, mutta onneksi tuli takaisin. Lenkille mentiin


ja kaunista auringonlaskua ihailtiin sekä ulkona että sisällä parvekkeelta. Kaunis päivä, mutta kovin tuulinen oli tämä lauantai.

4 kommenttia:

  1. Palvelijatar oli aikanaan töissä lähellä kauppatoria ja poikkesi usein Suomenlinnassa työkavereiden kanssa. Eikös sinne pääse koiratkin?
    Vallan upeita kuvia, kyllä noita kelpaa katsella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääseehän koirat Suomenlinnaan, mutta kun "pomo" halusi myös käydä jossain ravintolassa syömässä, niin minä jouduin jäämään pois.

      Poista
  2. Palvelijatar lupaili, että ensi keväänä sitten minäkin näen sen Suomenlinnan. Ans kattoo toteutuuko, vai unohtuuko sekin suunnitelma. Sen pää vuotaa kuin verkkokassi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle on kyllä luvattu Suomenlinnakeikka jo viime vuonna, joten ehkä joskus pääsenkin. Pitäisköhän meidän mennä yhdessä?

      Poista