maanantai 10. syyskuuta 2012

Sylikoira?

Eilen illalla pelästytin "pomon", kun halusin syliin. Ei minulla mitään hätää ollut, syli-ikävä vain. "Pomo" rupesi harkitsemaan dappipantaa, mutta ei nyt ainakaan vielä sitä ottanut käyttöön. Varmuuden vuoksi en ole tänään kinunnut syliin. Tyydyin vain makailemaan jaloissa. Näytti sekin vähän huolestuttavan.

 

Aamulla oli niin rajut värit taivaalla, että aamusta, maanantaista ja kiireestä huolimatta vietettiin aikaa parvekkeella. Minä kyllä lähinnä haistelen tuulia, mutta "pomo" oli täpinöissään näistä taivaista ja nousevan auringon väreistä.

 

Työmatkalla "pomo" oli kuvannut hanhia. Hanhet ovat jokapäiväinen ilomme. Päivälenkillä vilkaisin "pomon" entisen asunnon pihaa. Kyllä täälläkin voisi asua. Puisto-osasto oli käynyt huoltamassa lehmuksiamamme. Isoja oksakasoja oli kaikkialla. Merkkasin niitä ahkerasti. Ihan ok päivä.

3 kommenttia:

  1. MIkä on dappipanta? Kyselee Siniliini

    VastaaPoista
  2. http://www.koira.fi/user_files/files/esitteet/repaisyliuska_DAP_Panta.pdf

    Tällainen rauhoituskeino. On ollut minulla kerran ja toimi. Mutta sekä kotieläinlääkäri, että "pomo" suhtautuvat jostain syystä negatiivisesti kemikaaleihin, joten meillä näitä ei käytetä koko ajan. Saatavilla on kyllä aina.

    Sitäpaitsi, mihin minä moista tarttisin? Jos tunnen tervettä epäluuloa matontamppaajapiruja ja muita epäilyttäviä otuksia kohtaan, ei kait se ole syy ruhoittaviin.

    VastaaPoista
  3. Dappipantaa meilläkin kokeiltiin aikanaan. Minä en osaa sanoa siitä ja sen tehosta mitään. Syliin hyppään,kun minulla on asiaa: joko kuppi on tyhjä tai olen muuten vain seuran tarpeessa. Temppu toimii, kuppi täytetään ja vinkulelua aletaan piilotella ; ) Meillä suhtaudutaan samalla lailla varauksella kaikenlaisiin kemikaaleihin. Usein kuullaan joistakin 'hyvin toimivista' ja silloin kysellään asiasta Pomolta, joka ystävällisesti aina vastaa.

    VastaaPoista