perjantai 7. syyskuuta 2012

Vaihtelevaa


Aamu alkoi ihan rennoissa merkeissä. Sää oli mukavan raikas ja sateeton."Pomo" tuli juuri sopivaan aikaan töistä. Ehdittiin käydä lenkillä ennen sadetta. Oli päivälläkin satanut, mutta nyt alkoi oikein kunnon kaatosade.Melkein pelotti se kohina ja naamasta tuntui ikävältä, kun sade piiskasi sitä.


Maisemakin katosi näkyvistä melkein kokonaan.
Sateen takana oli kaunis aurinkoinen sää,joka levisi kaikkialle.


Sateenkaaret olivat ikävästi nurkan takana, joten niistä ei kovinkummoisia kuvia saanut.


Aurinko paistoikin sitten taas täysillä. Enni tuli meille vähäksi aikaa kylään. Enni söi vähän kaikkea, mitä talosta löytyi. "Pomo" ei ollut varautunut ruokavieraisiin, joten ruokatarjoilu oli vähän outo. Minulla oli ihan perusruokaa.Minulla käytetään samaa temppua kuin Párekilla eli perusruoan päälle "pomo" laittaa pari nappulaa jotain muuta. On se kivempi syödä, kun on edes vähän vaihtelua. Minua ei kyllä kukaan halua laihduttaa. Enni tarjoili minulle lelulaatikostani kaikenlaista, mitä sattui löytämään.


Kun rupesin puruluita syömään, Enni seurasi tarkkaan vierestä.Minullahan on noita vanhoja puruluun pätkiä paljon. Enni yritti valita sieltä joukosta parhaan. Aika hyvin valitsikin. En ole muistanutkaan, että näitäkin voisi kaluta. Hyvinhän tämä sujui edelleenkin. Enni keräsi ylimääräiset pois.
Ja sitten tietenkin mentiin taivaita tiirailemaan.


Sade oli lakannut vaikka taivaalla oli vielä paksu pilvikerros.Tuuli sen sijaan oli aika navakka. Käytiin vielä lenkillä, kun Enni lähti. Se oli aika aavemaista, kun tuuli ulvoi ja heilutteli puita, jotka loivat synkkiä varjoja katulamppujen valossa. Mielelläni tulin kotiin nukkumaan. "Pomo" jäi valvomaan, koska on perjantai, viikko takana ja aikaa rentoutua.

3 kommenttia:

  1. Katos, sulla on ihan samanlainen possu kuin minulla. Ebba toi sen viimeksi. Nyt se on juossut piiloon. Palvelijatar on syyllinen; Se haluaa, ett possu on ehjä vielä,kun Ebba tulee seuraavan kerran. Sinä olet onnenpekka, Mûmak, kun kukaan ei yritä sinua kutistaa. Minua yritetään pitää nykyisessä painossani, joka kuulemma on just hyvä, mutta en saisi enää rotevoitua. Seitsemän kiloa on ihan maximi, kuus ja puoli OK. Olen nyt 6.45.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas teillä tiukkaa. Minun pitäisi lihoa. Vaihdetaanko kiloja?

      Poista
  2. Sovitaan niin, että saat jokaisen gramman, joka minussa ylittää 6,5 kg. Oikeasti, en minä usko, että tätä vahtaamista kauan kestää. Palvelijatar ei ole yhtään pitkäjänteinen henkilö, enempi Se on impulsiivinen taivaanrannan maalari.

    VastaaPoista