perjantai 28. syyskuuta 2012

Toisenlainen torstai

No, aamu oli ihan perus, eikä päivässäkään ollut kehumista.
Mutta iltapuolella siivosin. Jotain outoa tässä kyllä oli. Petini piti tuulettaa. Imurin päällä on yleensä puhuri, joten siinäpä hyvä paikka tuuletukselle.
Mihin se puhuri nyt katosi? Varmaan "pomo" jotenkin on sotkeutunut tähän juttuun.
Antaa olla! Siivotkoon ihan ite, jos ei kerran apu kaipaa. Minä voin pysyä tässä sohvalla vaikka koko illan. No, mitä nyt taas. En minä mitään ole tehnyt. Mikä ihmeen korva? Puhutko minun korvista? Ei täällä mitään sikoja ole.

Eikä se kyllä yhtään haise. Itse haiset! Minun piiloni ovat niin hyviä, ettei sieltä mitään hajuja pääse ulos.


Onneksi Enni tuli käymään. Hän ymmärtää, mikä elämässä on oleellista, eikä nipota turhista. Lisäksi Enni osaa käyttää minustakin termiä "hän". Enni on sivistynyt ihminen. Lunnia leikitettiin aika pitkään. Minä osaan kiskoa sopivan lujaa, joten Ennilläkin on kivaa, eikä hän kellahda nurin. Enni sitten lopulta luovutti koko lunnin minulle


ja siirtyi värittelemään uusia värityskirjojaan.
Ennistä on kehkeytynyt hyvä värittelijä ja tarkka värien kanssa. Jos prinsessalla on sininen mekko, kyseessä on tietenkin Lumikki. Ja Lumikilla on keltainen tukka. "Pomo" yritti selittää, että eikös se ollut tumma. Mutta ei tietenkään. Näkeehän sen tästä väritetystä kuvasta. Siinä on keltainen tukka, kun minä sen juuri väritin. Kuvatekstissä luki Ruusunen, mutta en "pomo" jätti asian sikseen, koska Enni tiesi. Sininen mekko = Lumikki.

"Pomo" oli muuten tosi pahalla tuulella. Uhosi taas kaikkea työpaikastansa ja lopputilistä sun muuta. Säännöllisin välein se näin uhoaa, mutta eihän siellä mikään muutu. Paitsi nyt "pomo" muuttaa kuulemma johonkin pimeään selliin. En ymmärrä, mitä se keuhkoaa. Eihän se siellä kovin paljon enää nykyisin joudu olemaan. Mutta "pomon" on vain saatava riehua säännöllisin väliajoin. Onneksi minä sentään olen cool.

Niin, joo, tämä tulee tänään juuri sen takia, kun eilen "pomo" oli niin raivona, että ei viitsinyt mitään.

2 kommenttia:

  1. Kuule Mûmak, jätä vain suosiolla siivoukset naisille. Hyvää yritystähän sulla kyllä oli. Minä taidan saada Ebban kaveriksi huomenna päivällä. Vähän samanlaista menoa siis on tiedossa kuin sulla ja Ennillä. Pienet ihmiset ovat useimmiten paremmin kartalla kuin Pomot ja Palvelijattaret. Mutta ei anneta niiden huomata, saattaisivat vain masentua tiedosta ; )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo. on ne pienet parempia. Toivottavasti pysyvät pitkään pieninä.

      Poista